Consolidează-ți încrederea și învinge teama!

Calendar de Ana Maria Ceornea

Calendar 31 august 2017

Propria persoană

Folosește următoarele cinci proceduri în beneficiul tău!

1. Acțiunea vindecă teama. Izolează-ți teama și apoi întreprinde acțiuni constructive! Lipsa de acțiune - a nu face nimic în privința unei situații - intesifică teama și-ți distruge încrederea în sine.

2. Fă un efort mare și depozitează numai gânduri pozitive în banca ta de memorie. Nu lăsa gândurile negative, autodepreciative să se transforme în monștri mentali. Refuză, pur și simplu, să-ți amintești de evenimentele sau situațiile neplăcute. 

3. Analizează oamenii dintr-o perspectivă adecvată! Nu uita, oamenii se aseamănă mult între ei, mult mai mult decât se deosebesc. Analizează-l pe cel de lângă tine dintr-o perspectivă echilibrată. El este om ca și tine. Încearcă să fii înțelegător față de el! 

4. Fă numai acele care simți că te lasă cu conștiința împăcată! Acest lucru previne dezvoltarea complexului otrăvitor de vinovăție. A face ceea ce e corect e o regulă cât se poate de practică în obținerea succesului. 

5. Asigură-te că tot ceea ce ține de tine transmite mesajul: ”Sunt încrezător, cu adevărat încrezător”. Utilizează aceste tehnici în activitățile tale de zi cu zi:

  • Așează-te în rândurile din față!
  • Stabilește contactul vizual!
  • Mergi cu 25% mai repede!
  • Vorbește răspicat!
  • Zâmbește larg!

 

Pentru a gândi ca un om încrezător, este nevoie să acționezi încrezător. Faptele pe care le săvârșești este necesar să concorde cu emoțiile pe care vrei să le simți. Fă un efort conștient ca să le pui în practică pentru a-ți consolida încrederea. 

1. Așează-te în rândurile din față! În general, oamenii se înghesuie pe rândurile din spate pentru a nu fi ”prea bătători la ochi”. Iar motivul pentru care le este teamă că vor fi observați este că le lipsește încrederea în sine. Stând în față îți consolidezi încrederea în sine. Desigur, în față vei fi și mai expus, dar nu uita că succesul nu e niciodată caracterizat de modestie. 

2. Învață să menții contactul vizual! Felul în care privește o persoană spune multe despre ea. Instinctiv îți pui întrebări despre individul care nu te privește în ochi. ”Ce încearcă să evite? De ce se teme? Încearcă să ascundă ceva de mine? Ce anume tăinuiește? De obicei, evitarea contactului vizual îi transmite celuilalt unul sau două lucruri. Acest fapt poate transmite că: ”Mă simt slab în preajma ta. Mă simt inferior ție. Mi-e teamă de tine” sau ”Mă simt vinovat. Am făcut ceva ce nu trebuie să afli. Mi-e teamă că, dacă te privesc în ochi, vei întrezări adevărul”.

Atunci când eviți contactul vizual, nu transmiți un mesaj bun despre tine, ci îi transmiți celuilalt: ”Mi-e teamă. Îmi lipsește încrederea în mine”. Înfrânge această teamă impunându-ți s-o privești în ochi pe cealaltă persoană. Când o privești pe cealaltă persoană în ochi, îi spui: „Sunt sincer și deschis. Cred în ceea ce-ți spun. Nu mi-e frică. Sunt încrezător”.

3. Mergi cu 25% mai repede! Psihologii corelează postura neglijentă și mersul șleampăt cu faptul că nu-ți place de tine însuți, locul unde muncești și oamenii din jur. Dar, totodată, mai spun că-ți poți schimba realmente atitudinile respective prin modificarea posturii și a vitezei de deplasare. Privește în jurul tău și vei descoperi că gestica trupului e rezultatul acțiunii mentale. 

  • - Oamenii extrem de abătuți, cei foarte săraci, execută gesturi șovăielnice și poticnite. N-au niciun pic de încredere în ei. 
  • - Oamenii obișnuiți merg ”obișnuit”. Ritmul lor este mediu. Privirea lor spune. ”Nu sunt prea mândru de mine”. 
  • - Însă, există și un al treilea grup. Oamenii din acest grup manifestă o încredere superioară în propria persoană. Ei merg mai repede decât media. Se pare că mersul lor se desfășoară într-un sprint ușor și acesta transmite lumii: ”Mă duc într-un loc important, am ceva important de făcut. Mai mult, peste 15 minute voi și reuși să fac ceea ce mi-am propus.
  • - Îndreaptă umerii, ridică bărbia, deplasează-te puțin mai repede și vei vedea că îți va crește încrederea în sine. Încearcă și vei vedea!

 

4. Obișnuiește-te să vorbești în public! Cu cât vorbești mai mult în fața unui grup, cu atât îți consolidezi mai bine încrederea în tine și cu atât îți va fi mai ușor să vorbești în public data viitoare. Acest lucru acționează ca o vitamină în ceea ce privește încrederea în tine și ți-o consolidează! Folosește acest instrument de consolidare a încrederii. Învață-te să te adresezi grupului la fiecare întâlnire deschisă la care participi. Vorbește răspicat, spune ceva în mod voluntar la fiecare conferință pe teme de afaceri, întâlnire de comitet sau forum comunitar la care participi. Fără nicio excepție! Comentează, fă o sugestie, pune o întrebare. Încearcă să spargi gheața. Să fii primul care dă glas unui comentariu.

Și nu-ți face niciodată griji că poți părea ridicol. Pentru că nu vei părea. Există tot atâtea șanse ca oamenii să fie sau nu de acord cu tine. Așa că nu te mai întreba: ”Oare voi avea curajul să deschid gura?” Mai bine concentrează-te să-i atragi atenția persoanei care moderează discuția, ca să poți vorbi și tu.  

5. Zâmbește larg! Majoritatea oamenilor au auzit la un moment dat că faptul de a zâmbi le poate conferi un avantaj real în fața celorlalți. Oamenilor li s-a spus că faptul de a zâmbi e un excelent medicament pentru deficitul de înceredere. Însă, mulți dintre ei încă nu cred cu adevărat în acest lucru pentru că nu au încercat niciodată să zâmbească atunci când au avut vreo temere personală. Fă un mic test! Atunci când te simți înfrânt, încearcă să  zâmbești larg. Vei simți că nu poți. Când zâmbești larg, capeți încredere în tine. Când zâmbești larg, îți învingi teama, uiți de griji și-ți înfrângi deznădejdea. 

   Zâmbește larg și te vei simți binedispus. Dar zâmbește larg! Dacă zâmbești reținut, nu vei obține efect garantat. Zâmbește astfel încât să ți se vadă dantura. Acest zâmbet deschis își va face, cu siguranță, efectul.  

 

Text adaptat după  Dr. David Schwartz

Distribuie articolul pe:

Articole recomandate

Propria persoană

Cu un pas înaintea atacului de panică

Pot fi eu sau poți fi tu cel care trece prin experiența neplăcută a unui atac de panică. Potrivit estimărilor specialiștilor o persoană din trei se va confrunta de-a lungul vieții cu un atac de panică. De aceea ar putea fi de folos să cunoaștem cum se manifestă atacul de panică, cum anume ia naștere și mai ales cum am putea să ne ajutăm singuri pentru a-l preveni sau pentru a trece cu bine peste aceasta experiență.

Copii

Violența în școli - practică pentru a ”stâpâni” copiii

Am ales să scriu despre acest subiect, despre violența din școli, pentru că mă intrigă acest subiect, pentru că îl întâlnesc din ce în ce mai des în ultima perioadă și nu este normal, deoarece societatea a evoluat, noi am evoluat și cunoaștem astăzi alte metode, în afară de violență pentru a ne educa și crește copiii.

Propria persoană

Expresia respectului de sine

Despre încrederea în sine s-a vorbit și încă se vorbește foarte mult. Totuși, referindu-ne la respectul de sine, există câteva moduri simple și evidente prin care acesta se manifestă.