Exercitiile cu greutati: de ce e gresit sa faci aceleasi exercitii zilnic

Puteți folosi greutăți pentru a pierde în greutate. Meniu cont utilizator

Stabilirea unei greutati normale platoul greutatii optime Stabilirea unei greutati normale platoul greutatii optime Publicat la data de: 03 Noiembrie Actualizat la data de: 06 Iulie Autor: SfatulMedicului Ce se intampla cand greutatea atinge un platou nesatisfacator?

Programele pentru slabire nu au intotdeauna efectele scontate, in unele cazuri ajungandu-se la o valoare mai mare a greutatii comparativ cu greutatea optima stagnare ponderala.

Atunci când activitatea fizică este practicată în timp ce țineți o dietă, se întâmplă adesea ca procesul de pierdere în greutate să stagneze, ba chiar să vă îngrășați. Cum putem explica acest fenomen? Puteți lua în greutate făcând sport? Acest lucru înseamnă oare că nu trebuie să faceți sport în timpul unei diete?

Cauzele cele mai frecvente care duc la aparitia acestui platou al greutatii corporale sunt urmatoarele: Scaderea brusca, accelerata a greutatii corporale In acest caz metabolismul bazal este incetinit ca raspuns compensator la diminuarea resurselor energetice si respectiv a aparitiei senzatiei de foame.

Orice program pentru slabit, mai ales acelea care presupun o scadere ponderala mare intr-un interval scurt de timp, trebuie sa asocieze exercitii speciale pentru tonifierea si astfel pastrarea masei musculare.

Slabire si Diete - Grasime vs. Greutate

Cele mai indicate sunt aerobicul si exercitiile puteți folosi greutăți pentru a pierde în greutate sala de forta. Determinismul genetic personal Nu trebuie sa uitam ca fiecare individ este unic ca si structura si functie, astfel ca metabolismul difera de la o persoana la alta un metabolism incetinit, mai lent, cu un catabolism diminuat este asociat cu o greutate corporala mai mare.

puteți folosi greutăți pentru a pierde în greutate detalii despre arzătorul de grăsimi

Scaderea greutatii sub platoul anterior stabilit dupa un program de slabit, este destul de dificila, deoarece presupune suprasolicitarea metabolismului proceselor fiziologice de anabolism si catabolism. La atingerea unei valori a indicelui de masa corporala intre 25 greutatea normala in raport cu inaltimeaeste indicata doar pastrarea greutatii, deoarece scaderea greutatii sub acest prag este destul de dificila si chiar nerecomandata in anumite cazuri cand sunt asociate anumite afectiuni care se pot agrava dupa o scadere exagerata in greutate.

Aport caloric mai mare decat consumul caloric anabolismul depaseste catabolismul Exercitiile fizice trebuie asociate cu o alimentatie rationala, astfel ca pe tot parcursul curei aportul caloric sa fie mai mic decat consumul caloric.

Puteți câștiga masă musculară mai repede sau puteți pierde în greutate prin surprinderea mușchilor?

De asemenea, mentinerea greutatii se realizeaza mult mai usor prin sport decat prin privare alimentara. Cel mai bun indicator al unei greutati normale precum si a unei vieti sanatoase este exercitiul fizic regulat.

puteți folosi greutăți pentru a pierde în greutate pierdere în greutate sălbatică

Prezenta unor afectiuni care se asociaza cu o supraponderabilitatea obezitatea Hipotiroidismul secretia inadecvata de hormoni tiroidienihipercorticismul secretia crescuta de hormoni la nivelul glandei suparenale sunt principalele afectiuni care sunt asociate cu o obezitatea greu controlabila. Alte situatii asociate cu obezitatea sunt: sarcina, menopauzasindromul ovarelor polichistice, renuntarea la fumat si utilizarea unor medicamente precum antidepresivele triciclice.

Cele mai bune 8 exerciții pentru pierderea în greutate

Mentinerea greutatii optime Nu trebuie sa uitam ca pastrarea unei greutati normale se realizeaza prin continuarea programului de exercitii fizice asociate cu o alimentatie corespunzatoare. Este recomandata contabilizarea caloriilor ingerate in raport cu cele consumate dupa efortul fizic. De asemenea, numarul caloriilor zilnice trebuie calculat in functie de activitatile cotidiene mai putine in randul persoanelor sedentare.

In cazul persoanelor care au atins un platou al greutatii nesatisfacator, se recomanda schimbarea programului de exercitii fizice.

Stabilirea unei greutati normale (platoul greutatii optime)

De cele mai multe ori, o schimbare in rutina zilnica poate avea rezultate foarte bune. De exemplu, stepperul poate fi inlocuit cu bicicleta, dansul cu stretchingul, exercitiile la sala Drenajul limfatic beneficiază de scădere în greutate forta cu aerobicul. De retinut! Un lucru extrem de important in reusita mentinerii unei greutati normale si a unei vieti sanatoase este perseverenta, de aceea antrenamentul fizic trebuie sa fie constant si continuu.

puteți folosi greutăți pentru a pierde în greutate pierdere în greutate ipoteză nulă

Care sunt bazele unui program pentru slabit? O scadere corespunzatoare in greutate si o mentinere constanta a greutatii are la baza un program care presupune in primul rand o dieta rationala. Aceasta recomanda calcularea numarului de calorii ingerate si respectiv consumate dupa efort numarul caloriilor consumate trebuie sa fie intotdeauna mai mare decat cel adus prin aport alimentar.

puteți folosi greutăți pentru a pierde în greutate este posibilă pierderea în greutate

De exemplu, o persoana care are un aport dietetic zilnic de de calorii si consuma doar de calorii va creste in greutate prin depozitarea restului de de calorii. Este recomandat consumul unui numar mai mare de calorii decat cel ingerat pentru a forta epuizarea rezervelor de energie in special tesutul adipos.

Antrenamentul cu greutăți - ghidul începătorului

Dupa cum am mentionat anterior, exista anumite situatii speciale in care este extrem de greu sa se scada in greutate si respectiv sa se mentina o greutate normala. Anumite afectiuni hipotiroidismul, hipercorticismulunele stari fiziologice sarcinarenuntarea la fumat anumite medicamente antidepresivele triciclice predispun la obezitate.

  • Cel mai bun suprimant pentru pierderea în greutate naturală
  • Cele mai bune 8 exerciții pentru pierderea în greutate - My Body Guide

Cu toate acestea, o dieta rationala asociata cu un program bine stabilit de exercitii fizice aduc anumite beneficii in timp si in majoritatea cazurilor se poate obtine o scadere in greutate si o viata sanatoasa. Anumite persoane prefera dietele de restrictie calorica in locul exercitiului fizic. Cu toate acestea, specialistii spun ca doar exercitiul fizic poate fi considerat cu adevarat eficient in mentinerea de lunga durata a unei greutati corespunzatoare.

De asemenea, miscarea aduce si alte beneficii precum o conditie fizica mai buna, puteți folosi greutăți pentru a pierde în greutate tonus muscular crescut, cresterea rezistentei la anumite afectiuni sau infectii etc.

Factorii care determina fluctuatii ale greutatii corporale: - afectiuni ale tiroidei si glandei corticosuprarenale; - medicatia antidepresiva; - scaderea rapida in greutate aceasta incetineste metabolismul ca raspuns compensator la privarea alimentara ; - menopauza si premenopauza tratamentul substitutiv hormonal poate, de asemenea, predispune la modificari ale greutatii corporale. Orice persoana care recunoaste unul dintre factorii mentionati mai sus trebuie sa apeleze la sfatul unui medic specialist, deoarece fara un tratament etiologic al bolii de bazamentinerea unei greutati optime si scaderea in greutate pot fi extrem de dificile.

puteți folosi greutăți pentru a pierde în greutate slăbit finlandeză

Controlul greutatii este rezultatul puteți folosi greutăți pentru a pierde în greutate unui program de viata sanatos care consta in abordarea unei diete rationale asociate cu un program corespunzator de exercitii fizice.

Nu in ultimul rand rabdarea, perseverenta si motivatia stau la baza succesului oricarui program pentru slabit. Care sunt metodele pentru slabit in randul persoanelor care au anumite afectiuni?

puteți folosi greutăți pentru a pierde în greutate se agită sănătos pentru a pierde în greutate

Exista anumite boli in care exercitiul fizic trebuie evitat sau este chiar contraindicat. Efortul fizic poate agrava anumite afectiuni si de aceea este contraindicat in boli precum: - insuficienta cardiaca; - hipertensiunea arteriala ; - ciroza hepatica decompensata. In toate aceste cazuri, medicul specialist curant va stabili tipul si volumul efortului fizic care poate fi efectuat.

Alte afectiuni mai putin grave dar care impun efectuarea doar a anumitor tipuri de efort fizic sunt: - discopatiile lombare hernia de discin care sunt recomandate doar gimnastica medicala si yoga; - fracturi, sechele dupa fracturi, proteze ale membrelor; - anchiloze, deformari osoase precum cele din poliartrita reumatoidain care efortul fizic trebuie evitat in perioadele de acutizare cand inflamatia este accentuata.

Managementul greutatii: uitati de dieta si mancati in mod regulat

Ce se intelege prin exercitiul fizic regulat? Un program eficient de exercitii fizice presupune stabilirea unor perioade in care se efectueaza exercitii fizice de intensitate mai mare, care alterneaza cu perioade caracterizate prin efectuarea unor exercitii cu intensitate diminuata. Dupa obtinerea unei conditii fizice corespunzatoare, se poate creste intensitatea efortului, perioadele de relaxare devenind tot mai rare.

De exemplu, in cazul persoanelor care fac jogging se recomanda o perioada de cateva minute de alergare usoara, urmate de cateva minute in care se creste progresiv intensitatea efortului si care este finalizata cu un maxim de efort pentru minute. Alergarea nu se stopeaza brusc, ci este urmata intotdeauna de o perioada de cateva minute de alergare puteți folosi greutăți pentru a pierde în greutate. Pe parcursul unei sedinte se pot repeta mai multe cicluri de alergare usoara legate cu alergare de viteza.

CARE ESTE EXPLICAȚIA: FAC SPORT ȘI TOTUȘI MĂ ÎNGRAȘ. CE POT SĂ FAC?

Intensitatea efortului fizic Fixarea intervalelor de intensitate a efortului fizic se poate realiza destul de usor prin monitorizarea frecventei cardiace alurii ventriculare. Ce inseamna modul "fat burning" al aparatelor de gimnastica? Modul "fat burning" se refera la intensitatea efortului fizic necesara arderii rezervelor de lipide grasimi ale organismului.