Pierdere in greutate – cand ar trebui sa iti faci griji

Pierderea în greutate pierdere oboseală perioadă

Iata 9 afectiuni care pot provoca oboseala, conform nhs.

Pierdere în greutate: motivele care ar trebui să alerteze

Boala celiaca Este un tip de intoleranta alimentara, in care corpul reactioneaza atunci cand consumi gluten - o substanta care se gaseste in paine, prajituri si cereale. Alte simptome ale bolii celiace, in afara de oboseala, sunt diareea, anemia si pierderea in greutate. Medicul poate verifica daca ai boala celiaca printr-un test de sange.

Simptome și diagnostic în colita ulcerativă Scăderea în greutate poate indica probleme digestive, precum colita ulcerativă Colita ulcerativă se află printre afecțiunile care pot determina o scădere inexplicabilă în greutate, așa că nu trebuie să trecem cu vederea acest simptom. Autor: Dr.

Anemia Unul dintre motivele medicale frecvente ale unei stari de oboseala constanta este anemia cauzata de deficitul de fier. Aceasta afecteaza aproximativ 1 din 20 barbati si femeile aflate in postmenopauza, dar poate fi frecventa si la femeile care inca au menstruatie.

Simti ca nu poti face nimic, iti simti muschii grei si obosesti foarte repede.

1. Pierdere in greutate – informatii si sfaturi | clinicaarmonie.ro
  2. 5 boli care pot cauza fluctuaţii de greutate - CSID: Ce se întâmplă Doctore?
  3. Pierderea în greutate și gestionarea greutății
  4. Lipsa poftei de mâncare și cauzele pierderii în greutate - Teratom
  5. Se întâmplă că apetitul este pierdut din cauza consumului de alimente necorespunzătoare, după diete nereușite sau pur și simplu nu le place mâncarea monotonă.

Femeile insarcinate sunt in special predispuse la anemie. Citeste mai mult despre diagnosticul anemiei si solutiile terapeutice!

Sindromul oboselii cronice Sindromul de oboseala cronica encefalomielita mialgica sau ME este o oboseala severa care dureaza cel putin sase luni. De obicei, exista alte simptome, cum ar fi dureri in gat, dureri musculare sau articulare si dureri de cap. Apneea de somn Apneea de somn este o afectiune in care se intrerupe in mod repetat respiratia in timpul somnului.

pierderea în greutate pierdere oboseală perioadă

Duce la sforait sever pierderea în greutate pierdere oboseală perioadă la o scadere a nivelului oxigenului din sange, ceea ce impiedica aerul sa ajunga la plamani. Insuficienta oxigenului afecteaza inima si functionarea creierului.

pierderea în greutate pierdere oboseală perioadă

Uneori, singurul simptom care avertizeaza ca suferi de apnee in somn este oboseala cronica. Te trezesti adesea noaptea si te pierderea în greutate pierdere oboseală perioadă epuizat a doua zi.

pierderea în greutate pierdere oboseală perioadă

Apare mai frecvent la barbatii pierderea în greutate pierdere oboseală perioadă varsta mijlocie. Consumul de alcool si fumatul o agraveaza.

Scădere în greutate sigură

Hipotiroidie Un nivel scazut al hormonilor tiroidieni te face sa te simti obosit. De asemenea, este posibil sa te ingrasi, sa fii iritabil si sa ai pierderi de memorie.

Un singur simptom au în comun bolile autoimune, respectiv fluctuaţiile de greutate.

Apare frecvent la femei si mai des odata ce inaintezi in varsta. Medicul poate pune diagnosticul prin efectuarea unui test de sange.

pierderea în greutate pierdere oboseală perioadă

Citeste mai mult despre disfunctiile tiroidiene! Diabetul zaharat Unul dintre principalele simptome ale diabetului, o afectiune pe termen lung cauzata de prea mult zahar in sange, este oboseala.

Pierderea apetitului, greață, scădere în greutate

Celelalte simptome cheie sunt senzatia de sete, mersul la toaleta des si pierderea in greutate. Medicul va poate diagnostica diabetul cu ajutorul unui test de sange.

pierderea în greutate pierdere oboseală perioadă

Citeste mai mult despre diabetul zaharat! Depresia Pe langa faptul ca te face sa te simti foarte trist, depresia poate, de asemenea, sa te faca sa te simti lipsit de energie.

Cauzele piederii involuntare în greutate

Te poate impiedica sa adormi sau sa te trezesti dimineata devreme, astfel ca te simti mai obosit in timpul zilei. Sindromul picioarelor nelinistite sindromul Ekbom Sindromul picioarelor nelinistite este o afectiune neurologica, senzitivo-motorie, care te poate tine treaz noaptea. S-ar putea sa simti o nevoie coplesitoare de a-ti misca picioarele sau o durere profunda la nivelul picioarelor in timpul noptii. Indiferent de simptome, somnul va fi intrerupt si de slaba calitate, astfel incat te vei simti foarte obosit pe tot parcursul zilei.

Rezultate anormale ale acestor teste vor ghida algoritmul investigațiilor ulterioare. Dacă acest bilanț inițial este normal, nu este recomandată realizarea unor investigații extensive CT, IRM. În cazul acestor pacienți va fi realizată o consiliere privind asigurarea unui aport caloric corespunzător și se va programa o reevaluare a pacientului în decurs de o lună și, implicit, a greutății sale corporale.

Anxietatea Senzatia de anxietate este uneori normala. Dar unii oameni Prix ​​du body slim down sentimente necontrolate de anxietate constante, care sunt atat de puternice, incat le afecteaza viata de zi cu zi.

Doctorii numesc aceasta afectiune tulburare de anxietate generalizata. Pe langa senzatia de ingrijorare si iritabilitate, persoanele se simt de multe ori obosite.